Chefsnätverk för e-handelschefer i Stockholm

Ta stora kliv i din roll med E-commerce Leaders

Design element
design element

Uppstart av en helt ny grupp med lediga platser



En nätverksgrupp i samarbete med

design element

Exklusiva nätverksträffar för E-handelschefer

Designade så att alla medlemmar hittar konkreta actions kopplade till sina utmaningar och på så sätt bli effektivare ledare.

Design element

En grupp av 20 ledande
hjärnor

design element

5 tillfällen av
problemlösning i
workshopformat

Groupicon3

Nya perspektiv och
idéer

design element

Applicerbara
moderna
ledarskapsmetoder

Design element

En grupp av 20 ledande hjärnor

design element

5 tillfällen av problemlösning i workshopformat

Groupicon3

Nya perspektiv och idéer

design element

Applicerbara moderna ledarskapsmetoder

Frågor eller funderingar?

Daniel Pasztor har svar på allt och lite till.

Daniel Pasztor Försäljningschef Leaders Alliance

Mer om gruppen

E-commerce Leaders

design element
Play Video

Se vad som händer i gruppen

Gruppens facilitator och expert

Gruppen bestämmer demokratiskt via röstning vilka datum och tider som gäller för året. Vi anpassar oss efter var och ens kalender.

Alexander van Riesen, Facilitator på Leaders Alliance

Alexander van Riesen

Facilitator för E-commerce Leaders

Alexander van Riesen har arbetat med digitalisering sedan kommersialiseringen av internet. Han har suttit på ett flertal ledande e-handelsroller, bland annat som ansvarig för e-handel och omni-channel på Clas Ohlson.
Ett samarbete med
Logo Ehandel

Ehandel är Nordens största mötesplats för alla som arbetar inom e-handel. Ehandel bidrar till e-handlares framgång genom att bland annat publicera dagliga nyheter och ge sina medlemmar tillgång till insikter och rapporter om allt som händer i e-handelsbranschen.

Teman för året
  • Organisera e-handelsfunktionen för framtiden
    Hur kan vi tänka och planera kring e-handelsfunktioner, roller, team och eventuella beröringspunkter med andra funktioner och roller i befintlig organisation? Vad skapar framgångsrika e-handelsteam? Vilka skiftningar i kompetensbehov förväntas framåt?

  • E-commerce 360° – den strategiska kartan
    Vad krävs för investeringar i IT-system och ledningens fokus för att framgångsrikt skapa en e-handelsupplevelse i världsklass? Vilken strategisk integration och samspel behöver finnas mellan de olika funktionerna inköp, logistik, marknadsföring, försäljning och ekonomi?

  • Vikten av varumärke, design och kundupplevelse
    Hur kan man arbeta strategiskt med sitt varumärke och skapa en överlägsen omnichannel-upplevelse för kunden?

  • Att nå nya marknader och segment
    Hur kan man använda e-handeln för att nå nya marknader och målgrupper? Vilka fallgropar finns det och hur planerar man inför en expansion?

  • Det strategiska digitala ekosystemet
    Hur förbereder man sin plattform för en allt mer komplex värld med multipla plattformar, kanaler och en e-handeln som flyttar ut bortom företagets traditionella webb- och e-handelslösning? Vilka krav kommer ställas på morgondagens e-handelssystem? Hur kan man tänka kring partnerskap och vilka strategiska funktioner behöver en modern e-handel täcka för att vara relevant? 
 
 
 
 

 

Ditt år med
Leaders Alliance

Fem träffar om året.
Resultat varje dag.

Se din utmaning belyst från en annan bransch med ett annat synsätt och få nya perspektiv genom:

  • Ca 20 professionella vänner
  • 5 nätverksträffar per år (1 övernattning, 2 heldagar & 2 halvdagar)
  • Professionell och erfaren facilitator
  • De senaste inspirerande verktygen och ämnena
  • Tre relevanta externa experter
  • Webbaserat diskussionsforum samt dokumentation
  • Ca 15-20 gruppöverskridande events per år (exempelvis AW, golftävling, frukostföreläsningar, yoga för välgörenhet, idrottsevenemang med middag)
  • Alltid centrala mötesplatser inklusive lunch eller middag

TRÄFF 1

Kickoff med personlighet- & ledarskapsutveckling + tema #1

TRÄFF 1

Lunch - lunch med all inclusive-övernattning på Ellery Beach House. Här läggs värdegrunden genom ramar, relationer och datum för kommande träffar. Högt fokus på att riva murar och komma varandra närmre. Dag 2 dedikeras till årets första tema.

TRÄFF 2

Deltagarcase & tema #2

TRÄFF 2

Workshop på gruppnivå med deltagarcase samt tema två för året. Fokus på att finna framtidens lösningar på våra utmaningar. Träffen är en heldag på Operaterassen inklusive härlig lunch.

TRÄFF 3

Extern expert & tema #3

TRÄFF 3

Tema 3 och workshop på gruppnivå med den andra externa experten för året. Fokus på att finna framtidens lösningar på våra utmaningar. Träffen är en digital halvdag.

TRÄFF 4

Extern expert & tema #4

TRÄFF 4

En heldag inklusive lunch på Sturebadets takvåning. Tema 4 och workshop på gruppnivå med den tredje externa experten för året. Träffen avslutas med AW och nätverkande.

TRÄFF 5

Deltagarcase & tema #5
Träffen är en digital halvdag. Tema 5 samt workshop på gruppnivå med fokus på att finna framtidens lösningar på våra utmaningar. Planeringen för nästkommande år med gruppen initieras.

ÅR 2

Nystart
Nytt år med gruppen och nya intressanta teman, experter och datum tas fram för att göra år 2 ännu bättre än år 1!

Inte vem som helst i gruppen

design element

"Jag har varit med i olika nätverk under åren, vintern 2018 sökte jag ett nätverk där jag kan dela ledarskapets möjligheter och utmaningar speciellt för oss som är i en försäljningschefsroll. Jag träffade representanter från 3 olika nätverk och mitt val föll på Leaders Alliance. Redan första träffen kände och upplevde jag att jag hamnat rätt för de behoven jag hade. Bra mix på gruppen med olika erfarenheter, från olika branscher men vi har alla en roll som Försäljningschef. Nu ett år senare är jag så nöjd med mitt val!"

Maria Balsam medlem på Leaders Alliance

Maria Balsam

Sales Director, Grant Thornton

Sara Svärd medlem på Leaders Alliance

Sara Svärd

Försäljningschef, J.A. Sundqvist AB

design element

“Mitt deltagande i LA ger mig möjlighet att utveckla mig själv, mina medarbetare och mitt ledarskap på ett modernt sätt utifrån dagens perspektiv. Det ger mig möjlighet att ständigt hålla mig uppdaterad då de teman vi jobbar efter är högst relevanta och direkt kopplade till dagens utmaningar som säljchef i ett snabbt omväxlande klimat där nya generationens medarbetare tar allt större plats. I nätverket samsas enorm kompetens och erfarenhet kring sälj och ledarskap vilket gör att det finns gott om bollplank och stöttepelare i mina utmaningar där många haft exakt samma frågeställningar innan och funnit briljanta lösningar.”

Vill du veta vilka andra är med i gruppen?

Välinvesterad tid.
De mest avgörande timmarna du
kommer investera det här kvartalet.

design element
design element

Välinvesterade tid.
De mest avgörande 4 timmarna du kommer investera det här kvartalet.