Chefsnätverk för e-handelschefer i Stockholm
Ta stora kliv i din roll med E-commerce Leaders

Uppstart av en helt ny grupp med lediga platser
Exklusiva nätverksträffar för E-handelschefer
Designade så att alla medlemmar hittar konkreta actions kopplade till sina utmaningar och på så sätt bli effektivare ledare.
En grupp av 20 ledande
hjärnor
5 tillfällen av
problemlösning i
workshopformat
Nya perspektiv och
idéer
Applicerbara
moderna
ledarskapsmetoder
En grupp av 20 ledande hjärnor
5 tillfällen av problemlösning i workshopformat
Nya perspektiv och idéer
Applicerbara moderna ledarskapsmetoder
Frågor eller funderingar?
Louise Dannert har svar på allt och lite till.

Mer om gruppen
E-commerce Leaders

Se vad som händer i gruppen
Gruppens facilitator och expert
Gruppen bestämmer demokratiskt via röstning vilka datum och tider som gäller för året. Vi anpassar oss efter var och ens kalender.

Alexander van Riesen
Facilitator för E-commerce Leaders
Ett samarbete med

Ehandel är Nordens största mötesplats för alla som arbetar inom e-handel. Ehandel bidrar till e-handlares framgång genom att bland annat publicera dagliga nyheter och ge sina medlemmar tillgång till insikter och rapporter om allt som händer i e-handelsbranschen.
Teman för året
- Organisera e-handelsfunktionen för framtiden
Hur kan vi tänka och planera kring e-handelsfunktioner, roller, team och eventuella beröringspunkter med andra funktioner och roller i befintlig organisation? Vad skapar framgångsrika e-handelsteam? Vilka skiftningar i kompetensbehov förväntas framåt? - E-commerce 360° – den strategiska kartan
Vad krävs för investeringar i IT-system och ledningens fokus för att framgångsrikt skapa en e-handelsupplevelse i världsklass? Vilken strategisk integration och samspel behöver finnas mellan de olika funktionerna inköp, logistik, marknadsföring, försäljning och ekonomi? - Vikten av varumärke, design och kundupplevelse
Hur kan man arbeta strategiskt med sitt varumärke och skapa en överlägsen omnichannel-upplevelse för kunden? - Att nå nya marknader och segment
Hur kan man använda e-handeln för att nå nya marknader och målgrupper? Vilka fallgropar finns det och hur planerar man inför en expansion? - Det strategiska digitala ekosystemet
Hur förbereder man sin plattform för en allt mer komplex värld med multipla plattformar, kanaler och en e-handeln som flyttar ut bortom företagets traditionella webb- och e-handelslösning? Vilka krav kommer ställas på morgondagens e-handelssystem? Hur kan man tänka kring partnerskap och vilka strategiska funktioner behöver en modern e-handel täcka för att vara relevant?
Ditt år med
Leaders Alliance
Fem träffar om året.
Resultat varje dag.
Se din utmaning belyst från en annan bransch med ett annat synsätt och få nya perspektiv genom:
- Ca 20 professionella vänner
- 5 nätverksträffar per år (1 övernattning, 2 heldagar & 2 halvdagar)
- Professionell och erfaren facilitator
- De senaste inspirerande verktygen och ämnena
- Tre relevanta externa experter
- Webbaserat diskussionsforum samt dokumentation
- Ca 15-20 gruppöverskridande events per år (exempelvis AW, golftävling, frukostföreläsningar, yoga för välgörenhet, idrottsevenemang med middag)
- Alltid centrala mötesplatser inklusive lunch eller middag
TRÄFF 1
TRÄFF 1
TRÄFF 2
TRÄFF 2
TRÄFF 3
TRÄFF 3
TRÄFF 4
TRÄFF 4
TRÄFF 5
ÅR 2

"Jag har varit med i olika nätverk under åren, vintern 2018 sökte jag ett nätverk där jag kan dela ledarskapets möjligheter och utmaningar speciellt för oss som är i en försäljningschefsroll. Jag träffade representanter från 3 olika nätverk och mitt val föll på Leaders Alliance. Redan första träffen kände och upplevde jag att jag hamnat rätt för de behoven jag hade. Bra mix på gruppen med olika erfarenheter, från olika branscher men vi har alla en roll som Försäljningschef. Nu ett år senare är jag så nöjd med mitt val!"

Maria Balsam
Sales Director, Grant Thornton

Sara Svärd
Försäljningschef, J.A. Sundqvist AB

“Mitt deltagande i LA ger mig möjlighet att utveckla mig själv, mina medarbetare och mitt ledarskap på ett modernt sätt utifrån dagens perspektiv. Det ger mig möjlighet att ständigt hålla mig uppdaterad då de teman vi jobbar efter är högst relevanta och direkt kopplade till dagens utmaningar som säljchef i ett snabbt omväxlande klimat där nya generationens medarbetare tar allt större plats. I nätverket samsas enorm kompetens och erfarenhet kring sälj och ledarskap vilket gör att det finns gott om bollplank och stöttepelare i mina utmaningar där många haft exakt samma frågeställningar innan och funnit briljanta lösningar.”