Leaders Alliance ingår partnerskap och förvärvar nätverksverksamheten från Mercuri International Research, vilket även inkluderar nätverket ProSales Network. Genom sammanslagningen blir nu två starka kunskapsnätverk ett under varumärket Leaders Alliance.
Henrik Frohm, VD på Mercuri International Research:
”Då Mercuri International Sverige och Mercuri International Research har fortsatt affärsrelation med medlemmarna efter att vi valt att renodla vår verksamhet och fokusera helt på vår kärnaffär, var det väldigt viktigt för oss vem som skulle överta medlemsbasen. Vi kom i kontakt med Leaders Alliance och kände direkt att det var en bra match med en gemensam syn och värderingar i hur ett prestationsbaserat nätverk skall drivas.”
Carl-Johan Marköö, VD på Leaders Alliance:
”Genom att Mercuri International Research Network, tidigare ProSales Network, övertas och lyfts in i Leaders Alliance-familjen sammanför vi styrkorna hos två framgångsrika organisationer. Detta kommer att skapa en ännu bättre plattform som i sin tur ger ett högre värde till nya och befintliga medlemmar. Leaders Alliance är det enda nätverket i sin storlek som vuxit organiskt under pandemin vilket innebär att vårt ROI-fokus och våra väldigt nöjda medlemmar, har gett verkligt resultat. Detta övertagande gör det möjligt för oss att framöver erbjuda ett ännu bättre och mer omfattande utbud av chefsgrupper, vilket vi ser väldigt mycket fram emot.”